lördag 20 februari 2010

VASUMA ♥ RÄDDA BARNEN

Igår kom en grej som jag längtat lite efter.
Vasuma är ett märke som är skapat av tre stockholmskillar. De är agent för några märken, men gör även en klädkollektion. Jag tror att det började med mössor och vantar med en karp på, men jag är inte helt säker.
Sedan ett par år tillbaka gör de även glasögon i retrodesign, men lite mer edgy. Alla modeller har ett ormnamn. Glasögonormarnas revansch! De gör både "vanliga"glasögon och solglsögon. Deras bågar har setts på flertalet artister sedan de lanserade första kollektionen 2007.



Nu till det jag längtat efter. Vasuma har inlett ett samarbete med Rädda Barnen. De har gjort solglasögon för barn och vuxna i en speciell räddabarnen+vasuma färg. När du köper ett par av dem så går 100kr per vuxenbåge och 60kr per barnbåge till rädda barnen. Att färgen och modellerna dessutom är helt rätt är ju en bra bonus


Om ni tycker som jag så blir det mycket pengar till Rädda Barnen!


Hoppas ni har en skön helg. Nu ska jag äntligen gå hem och ha detsamma :)

Tack för att du tittade in!







4 kommentarer:

  1. Jag tycker som du, kan man få "lägga undan" de nedersta?:)
    Blir nog några nya solisar om jag får som jag vill, man kan inte ha tillräckligt många schyssta sådana tycker ja! Om man dessutom bidrar till något bra blir det ju än mer försvarbart eller...;)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Måste absolut prova ett par när jag kommer ner nästa gång (när nu det blir...). Solisar är det ju (som Sofia skriver) alltid trevligt att ha fler av. Vilket bra samarbete + kul att du har koll på nya fräscha märken. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det här är ju jättebra, kanonidé och riktigt bra samarbete. Går precis och funderar på att skaffa ett par glasögon att ha när jag jobbar så det här tål att kikas närmare på.
    Hoppas att du får en jättefin dag!

    SvaraRadera